اخبــــــار تکــــــنولــــــوژی
 
 

 

 

معمولا در مسابقه حدسیات درباره وسایلی که هنوز نیامده اند، بسیاری از اطلاعاتی که به دستمان می رسد حقیقت ندارد، اما در این مقاله قصد داریم 9 مورد از آنچه که شما درباره آیپد 3 نمی دانید را برایتان بازگو کنیم. با ما همراه شوید.

 

 




ادامه مطلب ...


 

به اعتقاد کارشناسان ، دلایل متعددی برای عدم موفقیت ویندوز 8 مایکروسافت وجود دارد. یکی از این دلایل ، حضور رقبای قدر و بیشتر از همیشه در صحنه رقابت سیستم های عامل است. در این مقاله با تنی چند از این دشمنان که به ریختن خون ویندوز 8 تشنه اند آشنا خواهیم شد. این مقاله حاوی دیدگاه شخصی نویسنده آن یعنی استیون ووگان نیکلز است که راه دشوار پیش روی مایکروسافت برای ارائه ویندوز 8 را بررسی می کند.



ادامه مطلب ...


 

برخی از نرم افزارهای همیشگی ویندوز مانند Calculator در ویندوز 7 دستخوش تغییرات زیادی شده اند. اما کمتر کسی متوجه تغییرات و امکانات جدید ماشین حساب داخلی ویندوز 7 می شود. مایکروسافت امکانات بسیار کاربردی و جذابی را به این نرم افزار اضافه کرده است تا نیاز کاربران به ابزارهای متفرقه را مرتفع کند. در این مقاله 5 قابلیت جدید و جذاب ماشین حساب ویندوز 7 را معرفی می کنیم.



ادامه مطلب ...


 

بعد از معرفی سیستم عامل OS X Lion همه فکر می کردند عمر سیستم عامل OS X به پایان رسیده و اپل بعد از نسخه شیر، که سرآمد گربه سانان به حساب می آید، قصد معرفی نسخه دیگری از این سری نخواهد داشت و باید منتظر یک سری جدید باشیم. اما امروز مشخص شد که «OS X» و گربه سانان اپل همچنان به زندگی خودشان ادامه می دهند. حالا کمتر از هفت ماه از معرفی شیر نگذشته که Mountain Lion با غرش وارد صحنه شده است.



ادامه مطلب ...


یک شنبه 28 / 11برچسب:, :: 1:1 ::  نويسنده : اروین مصطفی زاده

چندی پیش شاهد لو رفتن ویدیوی کوتاهی از اولترابوک جدید HP با نام Spectre و شایعاتی در خصوص مشخصات آن بودیم. و حالا شرکت اچ پی بالاخره در CES به معرفی این اولترابوک مرموز و زیبا پرداخته است.



ادامه مطلب ...


مطمئناً تا به حال محصولاتی که هم تبلت و هم کامپیوتر باشند را دیده اید. اما این بار لنوو محصولی به نام Yoga را با این خصوصیت به نمایشگاه CES آورده است. اولترابوک و تبلت در محصولی تجهیز شده با ویندزو 8 مایکروسافت.

 



ادامه مطلب ...


فکر می کنید عکس بالا قرار است نسل بعدی تبلت های سونی باشد یا فقط یک طرح مفهومی دیگر از این شرکت است؟ بازدیدکنندگان غرفه سونی در CES هم به نظر می آمد که سوالات بی پاسخ فراوانی هنگام دیدن این طرح اولیه PC در پشت یک محفظه شیشه ای برای شان به وجود آمده است‫.‬ شکل و طراحی تخم مرغی آن کاملا جذاب و گیرا است، اما به نظر می رسد که پخ بزرگ اطراف صفحه نمایش فضای فراوانی را هدر داده باشد‫.‬ مسئولین غرفه سونی هنوز توضیح چندانی درباره این تبلت یا کامپیوتر جذاب و زیبا ارائه نکرده اند‫.‬ باید منتظر بمانیم تا ببینیم که این محصول فقط در حد یک طرح مفهومی نمایشگاهی باقی می ماند یا شاهد تجاری شدن آن هم خواهیم بود‫!‬



ادامه مطلب ...


تا به حال برایتان پیش آمده که بخواهید تلفن های هوشمند را از نظر اندازه با یکدیگر مقایسه کنید؟ سایت Phone-Size به خوبی این کار را برای شما انجام می دهد. در این سایت لیستی از تلفن های هوشمند مشهور وجود دارد و با انتخاب آنها می توانید اندازه شان را با یکدیگر مقایسه کنید.

 



ادامه مطلب ...


بازار شایعات جدیدترین موبایل هوشمند سامسونگ همچنان داغ است و هر روز خبرهای تازه ای در خصوص Galaxy S III شنیده می شود. سامسونگ در سال اواخر سال گذشته اعلام کرد تبلت 4G و گلکسی اس سوم را در سال ۲۰۱۲ معرفی خواهد کرد. پس از آن شایعاتی در خصوص عرضه آن در نمایشگاه موبایل بارسلون (اواخر ماه جاری میلادی) منتشر شد. اما هفته گذشته این شرکت رسما اعلام کرد که گلکسی اس سوم در نمایشگاه موبایل بارسلونا رونمایی نمی شود . واقعا حوصله آدم سر می رود از این همه داستان های مختلف. اما مطمئنا تا زمان عرضه این اسمارت فون، این شایعات پایان نخواهند یافت

 



ادامه مطلب ...


 


اچ پی حسابی بازار لپ تاپ را به تب و تاب انداخته و با معرفی محصولات جدید و یا بازطراحی محصولات قبلی، کارزاری سخت تر از قبل را برای رقبایش تدارک دیده است. اول از همه اینکه بالاخره این شرکت هم وارد بازی لپ تاپ های فوق باریک یا اولترابوک ها شد. اچ پی دیروز در استرالیا به صورت رسمی لپ تاپ فوق باریک Folio را رونمایی کرد. این اولترابوک که با اس اس دی ۱۲۸ گیگابایت mSATA و حداقل قیمت ۹۰۰ دلار عرضه می شود، دارای صفحه کلید backlit بوده و باتری آن تا ۹ ساعت شما را همراهی می کند.

 



ادامه مطلب ...


جمعه 26 / 11برچسب:, :: 16:20 ::  نويسنده : مرتضی رسولی

 

با وجودی که گوشی محبوب و هوشمند آیفون از یک صفحه کلید مجازی و لمسی از نوع QWERTY بهره می برد اما بازهم عده ای نیاز به داشتن کیبردی حقیقی را حق مسلم خود می دانند و شرکت های تولید کننده لوازم جانبی محصولات اپل این خواسته را به خوبی برآورده نموده اند و کیبردهای مخصوص آیفون و آی پد که معمولا از طریق بلوتوث با دستگاه ارتباط برقرار می کند شاهدی بر این ماجرا است. اما صفحه کلیدی هست که پا را فراتر از آن گذاشته و با گوشی آیفون تمام قابلیت های خود را به نمایش می گذارد.



ادامه مطلب ...


 

شرکت ژاپنی سونی که در نمایشگاه فناوری CES 2012  در بسیاری از حوزه‌ها فعال بوده و آخرین محصولات خود را که با آخرین نوآوری‌ها و فناوری‌ها و زیبایی‌ها درآمیخته را به نمایش گذاشته در حوزه دوربین‌های دیجیتال هم بیکار نبوده و مدل اسپرت دوربین فیلم‌برداری Bloggie با قابلیت فیلمبرداری فول HD را به معرض نمایش گذاشت.



ادامه مطلب ...


 

Celluon Magic Cube نام وسیله ای مبتکرانه است که همانند یک دستگاه کیبورد عمل می کند با این تفاوت که در این دستگاه، دکمه هایی که ما در یک کیبورد واقعی سراغ داریم دیده نمی شوند... !!!



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 / 11برچسب:, :: 20:38 ::  نويسنده : مرتضی رسولی

 

در سال‌های اخیر سیستم عامل Android شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بوده و ما همواره نظاره‌گر نسخه‌ها و بهبودهای جدیدی از آن بوده‌ایم که باعث می‌شدند کارایی آن افزایش یابد و همیشه بتواند در کورس رقابت میان بهترین سیستم عامل‌های موبایل قرار گیرد. Samsung Galaxy Nexus نخستین گوشی هوشمند مجهز شده به نسخه‌ی جدید سیستم عامل آندروید، یعنی Android 4.0 معروف به Ice Cream Sandwich (ساندویچ بستنی!) می‌باشد.



ادامه مطلب ...


 

 

دوربین های عکاسی همانقدر توانا هستند که صاحبانشان تخصص دارند، اما اگر بخواهید عکس های فوق العاده بگیرید نیازی به طی نمودن دوره های آموزشی پیشرفته ندارید. در ادامه 5 توصیه مهم و ارزشمند عکاسی را آموزش خواهیم داد که با بکارگیری آنها می توانید آثار شگفت انگیزی خلق کنید. این راهنما برای افرادی که با دوربین معمولی موبایل خود عکاسی می کنند تا عکاسان مبتدی که از دوربین های DSLR استفاده می کنند، کاربرد دارد.

 



ادامه مطلب ...


 

 

شارپ تلفن Aquos 104SH را که مجهز به نسخه 4 سیستم عامل اندورید است تا یک ماه دیگر وارد بازار ژاپن می کند. این تلفن ژاپنی تنها 8.7 میلی متر ضخامت دارد و مجهز به پردازنده قدرتمند دو هسته ای با سرعت 1.5GHz و دوربین فوق العاده 12 مگاپیکسلی است. درادامه توضیحات بیشتر و مشخصات فنی Aquos 104SH را مشاهده خواهید کرد.

 



ادامه مطلب ...


در ویدئویی که منتسب به شرکت نوکیا است، جو بلفیور (Joe Belfiore) جزئیاتی را در رابطه با سیستم عامل ویندوز فون ۸ که قرار است به زودی منتشر شود در اختیار عموم قرار داده است. از مهمترین قابلیت های Windows Phone 8 می توان به پشتیبانی از پردازنده های چند هسته ای و اجرای کدهای C و ++C اشاره کرد جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید.



ادامه مطلب ...


چند روز پیش بی نظیرترین تصویر کره زمین که توسط ماهواره ناسا گرفته شده بود را منتشر کردیم که در آن شمال و جنوب قاره آمریکا به تصور کشیده شده بود. حال ناسا تصویر فوق العاده دیگری را از سمت دیگری از کره زمین و با رزولوشن بسیار بالا منتشر کرده که در آن قاره آسیا و افریقا قابل مشاهده می باشند. این دو تصویر به شکل کم نظیری مورد استقبال تمام رسانه های دنیا قرار گرفته اند و به یکی از پربازدیدترین های فیلکر تبدیل شده اند. در ادامه جزئیات بیشتر به همراه لینک های دانلود عکس با کیفیت بالا را مشاهده خواهید کرد.

 



ادامه مطلب ...


 

 

در کنفراس خبریی که در سانفرانسیکو برگزار شد گوگل بصورت رسمی قابلیت جدید مرورگر وب Chrome را معرفی کرد. گوگل اعلام کرد که امکان جستجوی صوتی را برای کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ ها اضافه کرده است. از این پس کاربران می توانند از طریق Google Chrome جستجوی صوتی داشته باشند و موارد مورد نیاز خود را از طریق میکروفن و صدا در موتور جستجوی گوگل بیابند.

 



ادامه مطلب ...


شرکت ادوبی هر بار که نسخه جدیدی از نرم افزار مشهور ویرایش عکس خود را منتشر می کند قابلیت های جذابی را نیز به آن اضافه می نماید و در کنار آن معایبی را که در نسخه های قبلی وجود داشته به طور کامل بر طرف می کند. جدیدترین اخبار منتشر شده، از تجهیز فتوشاپ CS6 به امکان استفاده بهتر و بیشتر از سخت افزار به منظور ویرایش سریعتر عکس ها در محیط برنامه خبر می دهند.



ادامه مطلب ...


 

یکی از دلایلی که معمولا درباره دلیل تاخیر در عرضه آپدیت نسخه های جدید اندروید برای موبایل های قدیمی می شنویم، رابط کاربری اختصاصی کارخانه های سازنده تلفن های اندرویدی (مانند تاچ ویزِ سامسونگ یا سنسِ اچ تی سی) است، که آماده کردن آنها زمان بر است. اما یکی از مقامات بلندپایه شرکت موتورولا می گوید که در حقیقت دلیل اصلی این تاخیرها، سخت افزار گوشی ها است. 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 / 11برچسب:, :: 15:54 ::  نويسنده : مرتضی رسولی

 

در سال ۲۰۰۷ که برای نخستین بار استیو جابز آیفون را به جهان معرفی کرد، افراد زیادی شیفته این گوشی فوق العاده شدند؛ اما سیستم عامل این دستگاه، که iOS نامیده میشود، بنا بر سیاست های اپل محدودیت های بسیاری داشت. برای مثال شما حتی نمیتوانستید زنگ مورد علاقه خود را بر روی گوشی بگذارید. همین موضوع ساده سبب شد تا هکر ها دست به کار شوند و سعی در برداشتن محدودیت های مشابه در این سیستم عامل بکنند. 



ادامه مطلب ...


 

گروه تحقیقاتی Crittisicm مدت زیادی را صرف بررسی سیستم عامل های موبایل کرده است. این گروه با بررسی دو سیستم عامل پرطرفدار iOS و Android به این پرسش که کدام یک از این دو سیستم عامل بیشتر هنگ می کند پاسخ داده است. گروه تحقیقاتی Crittisicm همچنین اعلام کرده که این تحقیقات بر روی تعداد زیادی از دستگاه های مجهز به سیستم عامل Android و iOS انجام گرفته و نتیجه نیز جالب از کار در آمده است. چراکه نشان می دهد نسخه های جدیدتر سیستم عامل ها حین اجرای برنامه، بیشتر از نسخه های قدیمی تر، دچار مشکل می شوند.



ادامه مطلب ...


 

شرکت ایسوس رسما از تبلت جدید خود که پیش از این وعده آن را داده بود و قرار است جانشین تبلت فعلی این شرکت یعنی  Asus Eee Pad Transformer شود رونمایی کرد.این تبلت ۱۰٫۱ اینچی با نام Asus Eee Pad Transformer Prime  با بدنه نازک ۸٫۳ میلیمتری و صفحه نمایشی با دقت ۱۲۸۰×۸۰۰ ، یک پردازنده تگرا ۳ انیودیا را در خود جای داده تا عنوان اولین تبلت چهار هسته‌ای جهان را به خود اختصاص دهد.

 



ادامه مطلب ...


 

این یک روتر خانگی است که امکانات فوق العاده ای به شبکه بی سیم خانه شما اضافه خواهد کرد. اول از همه این روتر مجهز به یک پورت USB 3.0 است که از فناوری به نام اشتراک ابری دی لینک استفاده می کند.  



ادامه مطلب ...



پس از یک روز خسته کننده روی کاناپه لم داده اید، حس و حال بلند شدن از جای خود را ندارید، کنترل از راه دور را از گوشه ای پیدا کرده، چراغ آشپزخانه را خاموش می کنید، اجاق گاز را کم و زیاد کنید، ماشین لباس شویی را روشن کنید، سینمای خانگی را روشن کرده و از دستگاه پخش کننده فیلم مورد علاقه خود را پخش می کنید و از زندگی کمی لذت می برید! اینها خواب و خیال نیست، رویایی است با نام اندروید در خانه که در حال آزمایش های اولیه می باشد و قرار است که تا پایان سال در خانه های شما باشد! 



ادامه مطلب ...


 

چند وقتی است که دو برند مطرح ژاپنی یعنی کاسیو و ان ابی سی مشترکا در زمینه تولید ابزارهای موبایل از جمله تلفن های همراه همکاری می کنند. در حال حاضر محصولات NEC-Casio معمولا تنها برای بازار ژاپن تولید می گردند. روز گذشته NEC-Casio تلفن هوشمند زیبایی را معرفی کرد که مشخصات سخت افزاری نسبتا خوبی نیز دارد.



ادامه مطلب ...


شاید شما هم مانند اکثر افرادی که از کامپیوتر استفاده می کنند گرفتار کند شدن سیستم و کاهش کارایی آن شده باشید ، مثلاً زمانی که ویندوز، شما را بیش از حد معمول برای بوت شدن معطل کند و یا هنگامی که می خواهید یک درایو را باز کنید زمان زیادی طول می کشد تا باز شود ، همگی نمونه هایی از کاهش سرعت دستگاه می باشند. در بسیاری مواقع اولین چیزی که به ذهن خطور می کند تعویض ویندوز است. البته این کار در اکثر موارد مشکل را حل می کند اما گاه شاید احتیاجی به این کار نباشد و از طریق راه های آسان تری بتوان سرعت دستگاه را افزایش داد.

 

 



ادامه مطلب ...


طی روزهای گذشته شاهد کاهش کیفیت اینترنت و قطعی‌هایی در برقراری ارتباطات در برخی مناطق بودیم به نحوی که قطعی‌های مکرر باعث بروز اختلال در فعالیت کاربران بوده است؛ شرکت‌های اینترنتی این مشکل را متوجه شرکت ارتباطات زیرساخت می‌دانند و شرکت ارتباطات زیرساخت هم با ابراز بی‌اطلاعی اعلام می‌کند که این موضوع به شبکه زیرساخت مربوط نیست.



ادامه مطلب ...


 

Amit Singhal یکی از مهندسان گوگل در وبلاگ خود تایید کرده که برخی شرکت های تجاری و افراد تلاش می کنند نتایج جستجوگر گوگل را دستکاری کنند تا لینک های مربوط به سایت های وابسته به آنها در صفحه اول نمایش داده شود و این در حالی است که بسیاری از این سایت ها تبلیغاتی بوده و فاقد نتایج مفید و قابل استفاده برای کاربر هستند.به گفته وی، علیرغم تلاش گوگل، حذف این لینک های مزاحم از نتایج جستجو به علت پیچیده تر شدن تکنیک های به کار رفته برای فریب این موتور جستجو کار دشواری است….



ادامه مطلب ...


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش صد برابری پهنای باند اینترنت با هزینه یک ودو دهم میلیاردلار در آینده نزدیک خبر داد . . !



ادامه مطلب ...


شنبه 20 / 11برچسب:, :: 21:27 ::  نويسنده : اروین مصطفی زاده

پس از شایعات و گمانه زنی ها و حتی خبر های آقای بالمر درباره ویندوز ۸، بالاخره مایکروسافت پیش نمایش اولیه ویندوز هشت را رسما در کنفرانس D9 منتشر کرد تا همگان از ظاهر و قابلیت های جدید نسل بعدی ویندوز اطلاع یابند. رئیس بخش ویندوز، استیون سینوفسکی اظهار داشت:”ما سعی کردیم، با ویندوز هشت تصور شما را نسبت به نحوه کار با یک PC تغییر دهیم.” البته در مورد ویندوز ۸ بودن این نسخه، باید بگوییم که این یک اسم موقتی است و ممکن است تایید بشود یا نشود! …



ادامه مطلب ...


 

گوشی‌های  هوشمند این روزها به محبوب‌ترین ابزار الکترونیکی در دنیا تبدیل شده‌اند  و به گفته برخی مراکز خبری، بیشترین  رشد از نظر افزایش درآمد شرکت‌های تولیدکننده را بین دیگر محصولات الکترونیکی داشته‌اند.



ادامه مطلب ...


عرضه تبلت ۴G امسال و تبلت Galaxy S III در سال آینده کمپانی سامسونگ



ادامه مطلب ...


پایه خنک کننده لپ تاپ با ایجاد گردش هوا در زیر نوت بوک شما باعث کاهش حرارت لپ تاپ می شود.

نوت بوک خود را روی فن خنک کننده قرار دهید و دیگر نگران سوختگی نوت بوک و پای خود نباشید.

چرا cool pad برای ما مفید است؟

همانطور که می دانید لپ تاپ ها در هنگام کار میزان قابل توجهی حرارت تولید می کنند. زمانی که لپ تاپ را روی پای خود می گذاریم و با آن کار می کنیم، حرارت بسیار زیاد تولید شده از لپ تاپ را احساس می کنیم.

فن داخلی لپ تاپ نمی تواند به تنهایی با گرمای تولید شده مبارزه کند که این خود باعث استهلاک شدید فن آن شده و علامت بارز آن به صدا افتادن فن دستگاه می باشد.

حرارت بیش از حد یا OVERHEATING غیر از کاهش عمر دستگاه باعث ضعف در عملکرد دستگاه نیز می شود مواردی مانند:



ادامه مطلب ...


شنبه 20 / 11برچسب:, :: 13:26 ::  نويسنده : اروین مصطفی زاده

هوش مصنوعی یکی از مقوله هایی است که در علوم کامپیوتر، اهمیت فراوان دارد و تغییرات در هوش مصنوعی می توانند تحولات گسترده ای را در فناوری اطلاعات پدید بیاورند. در این مقاله قصد داریم که هوش مصنوعی را به شما معرفی کنیم. علاوه بر این چند روبات مطرح را نیز به شما معرفی خواهیم کرد. سعی ما بر این است که این مقاله بتواند به اندازه کافی راهنمای شما باشد. پس با کلیک روی ادامه مطلب ما را همراهی کنید.



ادامه مطلب ...


 

gcbane:فن آوری ۳ بعدی بدون احتیاج به عینک برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ به بازار راه یافت و این اواخر نیز به صورت بسیار جمع و جور در نمایشگر دوربین‌های ۳ بعدی و همچنین قاب‌های عکس دیجیتال بکار رفته است ولی بسیاری از کاربران آن را در تلفن‌های همراه ۳ بعدی و کنسول پرتابل جدید نینتندو یعنی ۳DS مشاهده کرده‌اند ولی همچنان زمان آمدن این فناوری به رایانه‌های شخصی  و لپ تاب‌ها با قیمت ارزان در پرده ابهام بود. 



ادامه مطلب ...


 

باریکی و سبکی که از ویژگی های آینده میباشد با خلاقیت در نمایشگر ترکیب شده تا محصولی کاربردی و خلاقانه را به ارمغان بیاورد
محصولی که تنها اپلی ها انرا پیش نمایش کرده اند

برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب مراجه فرماید...



ادامه مطلب ...


 

شرکتمایکروسافت در جدی‌ترین اقدام خود برای ترغیب کاربران به کنار گذاشتن سیستم‌عامل ویندوز ایکس پی و استفاده از ویندوز ۷ اعلام کرد که تنها ۱۰۰۰ روز به پایان پشتیبانی از این سیستم‌عامل باقی مانده است و کاربران باید هرچه سریع‌تر آن را کنار بگذارند.



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

5 قابلیت جذاب ماشین حساب ویندوز 7 که آنها را نمی شناسید تعرفه های تبلیغاتی gcbane نسخه بعدی OS X معرفی شد: با ده امکان جدید Mountain Lion آشنا شوید رونمایی از Envy 14 Spectre اولترابوک و تبلت به همراه ویندوز 8 در Lenovo Yoga شروعی دوباره؟ طرح مفهومی جدید سونی در CES 2012 سایت Phone-Size برای مقایسه و دیدن تلفن ها در اندازه واقعی باز هم شایعات داغ: عرضه سامسونگ گلکسی اس III با پردازنده ۴ هسته ای در ماه می اچ پی در بازار لپ تاپ با اولترابوک Folio و Envyهای جدید کیبوردی که با آیفون تکمیل میشود ! با دوربین دیجیتال جدید سونی زیر آب عکس و فیلم بگیرید ! کیبورد نوری Celluon Magic Cube برسی تخصصی HTC Sensation 4G مشخصات گوشی منحصربفرد « Samsung Galaxy Nexus » ؛ با آندروید 4 توصیه های حرفه ای برای مردم عادی: 5 ترفند عکاسی برای هر کسی که دوربین دارد شارپ تلفن ضد آب Aquos 104SH را با اندروید 4 و دوربین 12 مگاپیکسلی وارد بازار می کند جزئیات تازه ای از ویندوز فون ۸ به بیرون درز کرد !
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبری و آدرس gcbane.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.